تطبيقات الذكاء الاصطناعي في التعليم

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

معلم خبير بوزارة التعليم بالمملكة العربية السعودية طالب بمرحلة الدكتوراة في جامعة الملك خالد بأبها

10.21608/msite.2024.331809.1078

المستخلص

هدف البحث إلى الكشف عن تطبيقات الذكاء الاصطناعي في التعليم، وكان منهج البحث المنهج الوصفي التحليلي، واستخدم مصادر البحث الثانوية كأداة لجمع بيانات البحث، وتوصل إلى وجود عدد من تطبيقات الذكاء الاصطناعي مستخدمة في التعليم، وان استخدام تطبيقات الذكاء الاصطناعي تحسن مخرجات التعليم، وان تطبيقات الذكاء الاصطناعي مناسبة للجيل الجديد من المتعلمين، ويوصي البحث بإجراء مزيد من الدراسات والأبحاث حول تطبيقات الذكاء الاصطناعي في التعليم بالمملكة العربية السعودية وبيئات التعليم العربية.
Abstract:
The research aimed to uncover applications of artificial intelligence in education, The research method was a descriptive and analytical approach. It used secondary research sources at a tool for collecting research data. It concluded that there are some of artificial intelligence applications used in education, and that the use of artificial intelligence applications improves educational outcomes. Artificial intelligence is suitable for the new generation of learners, and the research recommends conducting further studies and research on the applications of artificial intelligence in Arabic educational environments.

الكلمات الرئيسية