Abstract The study aims to identify the impact of teaching values on the success of the educational process at Al Arqam Academy in the State of Qatar. The research uses both research quantitative and qualitative data collection techniques. The qualitative method entails one-on-one interviews with students, teachers and parents from Al Arqam Academy. The quantitative method that is used in the research is the questionnaire. The results of the interviews and the questionnaire support the positive impact of teaching values on students’ academic level and personality. مستخلص البحث باللغة العربية تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر تدريس القيم على نجاح العملية التعليمية في أكاديمية الأرقم بدولة قطر، وقد استخدمت الباحثة أسلوبي جمع البيانات الكمي والكيفي، حيث تم استخدام الأسلوب الكيفي من خلال المقابلات الشخصية مع الطلبة والمعلمين وأولياء الأمور من أكاديمية الأرقم، أما الأسلوب الكمي المستخدم في البحث فهو الاستبانة، وقد أظهرت نتائج المقابلات الكلمات المفتاحية :- القيم ، العملية التعليمية ، دار الارقم ، قطر
عبدالرحمن حمدى, علا. (2025). The Impact of Teaching Values on the Success of the Educational Process: Al Arqam Academy. مجلة المناهج المعاصرة وتكنولوجيا التعليم, 6(2), 1-39. doi: 10.21608/msite.2025.358868.1101
MLA
علا عبدالرحمن حمدى. "The Impact of Teaching Values on the Success of the Educational Process: Al Arqam Academy", مجلة المناهج المعاصرة وتكنولوجيا التعليم, 6, 2, 2025, 1-39. doi: 10.21608/msite.2025.358868.1101
HARVARD
عبدالرحمن حمدى, علا. (2025). 'The Impact of Teaching Values on the Success of the Educational Process: Al Arqam Academy', مجلة المناهج المعاصرة وتكنولوجيا التعليم, 6(2), pp. 1-39. doi: 10.21608/msite.2025.358868.1101
VANCOUVER
عبدالرحمن حمدى, علا. The Impact of Teaching Values on the Success of the Educational Process: Al Arqam Academy. مجلة المناهج المعاصرة وتكنولوجيا التعليم, 2025; 6(2): 1-39. doi: 10.21608/msite.2025.358868.1101